Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPainchaud, Gisele
InstitutionCanadian Association of Second Language Teachers, Ottawa (Ontario).
TitelEtude nationale sur les programmes de francais de base: Le syllabus langue (National Core French Study: The Language Syllabus).
Quelle(1990), (122 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-921238-10-X
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Curriculum Design; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; French; Grammar; Language Skills; Language Teachers; National Surveys; Second Language Programs; Student Evaluation; Teacher Education; Canada
AbstractThe National Core French Study had the objectives of defining and developing four syllabuses and assessing their applicability in Core French classes in Canadian elementary and secondary schools. The language syllabus presented here is an inventory of the principal language units that the student must acquire to communicate in French in natural language situations. These units are found in two broad categories: discourse and grammar. The report includes discussions of: theoretical justification for the syllabus; related research literature; syllabus objectives and content; scope and sequence; teaching approaches; evaluation; teacher training; and integration of the language syllabus with the other syllabuses in the study. A 59-item bibliography is included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: