Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchieman, E.; Fiordo, R.
TitelBarriers to Adoption of Instructional Communications Technology in Higher Education.
Quelle(1990), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adoption (Ideas); Bureaucracy; Compliance (Psychology); Educational Change; Educational Technology; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Innovation; Resistance to Change
AbstractAdoption of instructional communications technology meets with resistance and even opposition in higher education; however, by anticipating and estimating the resistance to change, instructional innovators can gain compliance from the colleagues they are trying to help. Resistance to change in education is caused by many factors both real and perceived, including mediocre quality of the technological product, inappropriateness for classroom use, the inertia of the education system, bureaucratic red tape, and individual prejudice. In aiming for compliance from those who resist educational change, innovators are aiming for adoption of educational technology. To attain adoption and integration, innovators should help, offer service to, and even nurture the resistant colleagues. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: