Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Keyes, Jose L.
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Research, Evaluation, and Assessment.
TitelThe Bronx Computer Literacy and Methodologies of Bilingual Education Program for Vietnamese and Cambodian High School Students: Project CLIMB. Evaluation Section Report. OREA Report.
Quelle(1990), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttendance; Bilingual Education Programs; Cambodians; English (Second Language); Evaluation Methods; Federal Programs; High School Students; High Schools; Limited English Speaking; Native Language Instruction; Parent Participation; Program Evaluation; Second Language Learning; Staff Development; Vietnamese People
AbstractThe Bronx Computer Literacy and Methodologies of Bilingual Education Program for Vietnamese and Cambodian High School Students (Project CLIMB) served 221 students of limited English proficiency (LEP) at Christopher Columbus and Walton High Schools in the Bronx (New York City). The objectives of the program were to develop the students' academic skills, assist them to improve their competency in English, and foster parents' understanding of the American educational system. The program appeared to meet the attendance objective and met one of its staff development objectives. Recommendations were made that Walton High School should: (1) provide instruction on the role of the paraprofessional in the classroom; and (2) develop an instrument to measure staff awareness of students' needs and problems, or modify this objective. In addition, the project should provide required data for OREA to measure its objectives. (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: