Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoss, E. Wayne
TitelPreservice Teachers' Responses to Institutional Constraints: The Active Role of the Individual in Teacher Socialization.
Quelle(1987), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Beginning Teachers; Higher Education; Individual Development; Peer Influence; Personal Autonomy; Preservice Teacher Education; Socialization; Student Teacher Attitudes
AbstractThis paper reports selected findings from a study undertaken to investigate the formation and development of preservice teachers' perspectives and the relative roles of institutional constraints and individual actions in that process. Preservice social studies teachers' (N=21) responses to the institutional contexts in which they practice taught were compiled through participant observation and interviews. Lacey's (1977) construct of "social strategy" was used to describe and categorize the nature of individual responses to the institutional socialization pressures. The findings support an interactive model of the teacher socialization process in which the individual plays an active role in the development of a professional perspective. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: