Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSugai, George; und weitere
InstitutionEastern Kentucky Univ., Richmond. Dept. of Correctional Services.
TitelInstructional Methods and Strategies. Teacher Training Module #7. Correctional/Special Education Training Project.
Quelle(1986), (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Adolescents; Adult Education; Behavioral Objectives; Classroom Techniques; Competency Based Education; Correctional Education; Disabilities; Evaluation Criteria; Instructional Systems; Postsecondary Education; Prisoners; Program Implementation; Special Education; Student Evaluation; Task Analysis; Teacher Education; Teaching Methods; Young Adults
AbstractThis module, which is one in a series of training packages intended to train educators working with handicapped adolescents and young adults in correctional settings, deals with identifying and using instructional strategies and methods that are critical to the instruction of handicapped juvenile and adult offenders. Addressed in the individual sections of the module are the following topics: the direct interventionist approach to instruction, systematic models of instruction, levels and methods of assessment, selection and writing of behavioral objectives, task analyses, antecedent-response-consequence instructional units, the role of student attention and learning, ways of securing and maintaining student attention, classroom organization, transitions and classroom management, and the role of independent seatwork activities. The module includes instructional design specifications (module title, competency statement, rationale statement, prerequisites); module objectives; evaluation procedures and criteria, learning activities and alternatives; a content outline; references; handouts; overhead transparency masters; and a training evaluation form. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: