Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConant, Susan; und weitere
InstitutionResearch Inst. for Educational Problems, Cambridge, MA.
TitelA Language Training Curriculum for Severely Language-Delayed Preschool and Primary-Grade Children. Final Report. Volume II: Intervention Program.
Quelle(1982), (249 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communication Skills; Curriculum Guides; Delayed Speech; Games; Language Acquisition; Language Handicaps; Teaching Methods
AbstractThe guide describes communication games--simple, noncompetitive structured activities designed to promote conversational and linguistic skills in children with language delays and language disabilities. The approach is distinguished from traditional approaches by the creation of a genuine need for talking rather than arbitrary demands, emphasis on meaning rather than imitation, and reinforcement of responses related to meaning. Three levels one-word utterances, two-word constructions, and multiword constructions and modulations) are incorporated into the games, which may be played individually or in small groups with various combinations of adults and children. The process of matching games to a child is focused on. Six types of communicative games are described and examples given: hiding games, lotto and bingo, picture-toy matching, identical arrangements, action directive games, and guessing games. A final chapter addresses the change from a traditional to a communicative teaching approach. Appendices describe the linguistic content and the design and construction of the games. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: