Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParrish, Linda H.; und weitere
InstitutionTexas A and M Univ., College Station. Coll. of Education.; Interaction, Inc., Houston, TX.
TitelMainstreaming the Handicapped: The Research and Development of a Six-Module Training Package. Final Report. September 1, 1978 through June 30, 1979.
Quelle(1979), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audiovisual Aids; Disabilities; Handicap Identification; Inservice Teacher Education; Learning Activities; Learning Modules; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Program Development; Program Evaluation; Secondary Education; Special Education; Teaching Guides; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractThis report describes the research, development, field testing, and evaluation of a training program designed to help vocational education personnel serve handicapped students. The report details accomplishments including (1) results of interviews with vocational teachers and administrators; (2) overviews of the six slide/tape modules, examination of the participant's workbook and the leader's guide; (3) discussion of the pilot testing; and (4) results of an evaluation of the program. A list of potential uses cites inservice assistance by local administrators for vocational personnel, inservice activities for special education personnel, preservice instruction at the university level, inservice for administrators, preparation for parents, and training for support agency and postsecondary personnel. Module topics are mainstreaming, educators' roles and responsibilities, vocational teachers' assessment responsibilities, the ARD/IEP process, handicapping conditions, and choosing teaching techniques. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: