Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionHillside School, Cushing, OK.
TitelMainstreaming: Sharing Ideas, Strategies, Materials, Techniques.
Quelle(1982), (44 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Compensatory Education; Curriculum Development; Disabilities; Functional Reading; Mainstreaming; Material Development; Models; Skill Development; Teaching Guides; Teaching Methods
AbstractThe manual provides teaching approaches based on a model of least to highest modification of instruction, which may be used for a continuum of special education placements ranging from regular classroom through hospital settings. The first section on adaptive techniques (requiring the least modification) includes suggestions to adjust time for student work, learning style, learning environment, and content of material; as well as strategies such as color coding textbooks, making filmstrips, and lowering readability of content area materials. The second section on compensatory techniques (requiring greater modification) contains such approaches as helping students develop an organizational notebook, using finger multiplication, and using the mneumonic method. The third section on remedial techniques (requiring the next to highest modification) presents suggestions such as using see-through sheets for student review of material and utilizing peer helpers. The last section on survival skill instruction (requiring the greatest modification) offers such approaches as ways for students to answer chapter questions, take notes, develop study skills, and take tests. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: