Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElliott, LaVerne; und weitere
InstitutionChemeketa Community Coll., Salem, OR.
TitelA Guide for Authoring and Programming Computer-Assisted Instruction.
Quelle(1982), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Autoinstructional Aids; Behavioral Objectives; Computer Assisted Instruction; Computer Programs; Evaluation Criteria; Information Dissemination; Learning Strategies; Lesson Plans; Material Development; Programing; Teacher Developed Materials
AbstractCreated to help teachers develop, evaluate, and use computer-assisted instruction (CAI), this guide is intended for "first-time" CAI authors who do not program. (As used here, an author is the teacher who designs and develops objectives and content and creates learning strategies for CAI.) Content of the guide is organized into the five stages in the production of CAI software or coursework. Discussion of state 1 considers development of the authoring design, a generally written plan for the CAI lesson; development of specific learning ob)ectives; writing of content or information to be included in the lesson; and joint author-programmer planning. The largest section focuses on the second stage, the selection of the learning strategies that can best be used to confront students with a given content of knowledge. These strategies are discussed: dialogue, drill and practice, problem solving, and simulation. Samples are provided. In the next three sections, suggestions and guidelines are offered for stage 3, programming; stage 4, evaluation; and stage 5, use and distribution. Appendixes include a glossary, a sample system of evaluation, a sample abstract of a CAI lesson, a sample user's guide for a CAI lesson, and a bibliography. (YLB)
AnmerkungenChemeketa Community College, 4000 Lancaster Drive, NE, P.O. Box 14007, Salem, OR 97309.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: