Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChampagne, Mireille; und weitere
InstitutionYork Univ., Downsview (Ontario).
TitelChildren's Problems with Focus and Cohesion in Revising.
Quelle(1980), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Children; Cognitive Development; Cognitive Processes; Comprehension; Discourse Analysis; Educational Research; Elementary Secondary Education; Structural Analysis (Linguistics); Writing Research; Writing Skills
AbstractA study was conducted to determine whether children in revising their writing to accommodate new information would make corresponding textual changes to preserve appropriate focus and cohesion. The subjects, 48 children each from grades three, six, and nine, were presented with a task that involved descriptions of pictures with incongruent information. The results showed that children of all ages shifted focus when it was appropriate, but that younger children tended also to shift focus when the task demanded a constant focus. The findings suggest that the apparent disinclination of students to undertake substantial revisions may be due in part to their inability to handle secondary problems of focus and cohesion. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: