Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, John Seely; und weitere
InstitutionBolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelArtificial Intelligence and Learning Strategies.
[Report No.: BBN-3642
Quelle(1977), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArtificial Intelligence; Cognitive Processes; Comprehension; Educational Research; Electric Circuits; Learning Processes; Learning Theories; Problem Solving; Sequential Learning; Short Stories; Structural Analysis
AbstractDifferent kinds of basic knowledge and strategies necessary for comprehension are examined in three radically different domains: (1) the stories, (2) mathematical problems, and (3) electronic circuits. From analyzing the comprehension processes in these different domains, similarities have emerged in the role of planning knowledge and the strategies governing the application of that knowledge for synthesizing a deep structure analysis of a story, a math solution, or a circuit. Insights gained from these similarities can be applied to the problems of teaching learning strategies to students and developing an expanded theoretical basis for further research in learning strategies. (Author/CMV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: