Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLangley, Lorita
TitelAn Analysis of the Relationship Between the Form and Function of Educational Objectives.
Quelle(1974), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavioral Objectives; Classification; Curriculum Development; Educational Objectives; Educational Philosophy; General Education; School Role
AbstractThe purposes of the study were to determine what relationships between form and function of educational objectives can be identified in curriculum literature, and what philosophical beliefs in terms of the axiology of curriculum design are compatible with various combinations of form and function of objectives. A search of the literature yielded patterns of advocacy for various forms of objectives and functions ascribed to them. Application of an analytic model resulted in delineation of the compatibility or incompatibility of certain combinations of form and function with primary valuation of the cultural heritage, the individual, or society in curriculum design. The bibliography contains one hundred references. (Author/BB)
AnmerkungenLorita Langley, 137 East Woodworth, Roselle, Illinois 60172 ($0.90)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: