Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberMalin Oud
InstitutionBielefeld University
TitelCreative Tensions and the Legitimacy of Human Rights Education - A Discussion on Moral, Legal and Human Rights Education in China.
QuelleIn: doi:10.4119/jsse-377; 1618-5293; Journal of Social Science Education, Vol 5, Iss 1 (2006)(2006)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Sprachedeutsch; englisch; französisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.4119/jsse-377
SchlagwörterSpecial aspects of education; Social sciences (General); H1-99
AbstractThis paper is a discussion of human rights education in China. Three major channels for dissemination of legal knowledge and shaping of values are examined - moral education, formal legal education and informal public legal education - against the background of the UN definition of human rights education and in relation to different approaches to human rights education discussed in the first section of the article.
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: