Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTardy, Christine M.; Snyder, Bill
Titel'That's why I do it': flow and EFL teachers' practices.
QuelleIn: ELT journal, 58 (2004) 2, S. 118-128Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Einstellung (Psy); Lernpsychologie; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Motivation; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractCsikszentmihaly's (1997) concept of flow describes a mental state resulting from peak experiences in which the level of challenge is high, but manageable given a person's skills. Because flow occurs at peak moments, these moments can motivate teachers, possibly shaping their classroom practices and giving them insight into their teaching beliefs. The reported exploratory interview study examines ten EFL teachers' flow experiences at work, and considers their implications for teacher education. The teachers all reported experiencing flow, and key categories relating to its occurrence were derived from their descriptions. Based on this study, the authors suggest that the concept of flow provides a tool for understanding more about teachers' practices, beliefs, and values in their teaching. They conclude by considering ways in which flow may be incorporated into teacher development programmes, and investigated in future research. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: