Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheng, Liying; Wang, Hong
TitelUnderstanding Professional Challenges Faced by Chinese Teachers of English.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 7 (2004) 4, S. 1-14
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Lehrer; Lehrerfortbildung; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractDrawing on work in general education, second/foreign language teacher education has begun to recognize that within its knowledge base, teachers, apart from the methods and materials they may use, are central to improving English language teaching. To understand the professional development of teachers in the English as a foreign language context, the paper reports a survey study among 47 in-service secondary teachers of English (Grades 7-12) who were attending a summer professional upgrading program in a Teacher College in Northern China. The results indicate that the challenges these teachers face are connected with the unique centralized examination-driven educational system. The findings also provide an understanding of their professional development needs and entail implications on second/foreign language teacher education programs in such a context. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: