Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarkhuizen, Gary P.
TitelLanguage-in-education policy: students' perceptions of the status and role of Xhosa and English.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 30 (2002) 4, S. 499-515Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Grafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Schülerverhalten; Unterrichtssprache; Mehrsprachigkeit; Englisch als Zweitsprache; Afrikanische Sprache; Südafrika (Staat)
AbstractThe promotion of multilingualism and the advancement of African languages in South Africa's education system are the two main threads running through language-in-education policy proposals and statements. This policy is manifest in decisions about which languages to include in the school curriculum and which languages to use as languages of learning and teaching (LOLT). The article reports on a study which examined these issues, paying particular attention to the relative role and status of Xhosa and English, from the perspective of high school students studying Xhosa as a first language and English as a second language. The findings show that the students have a preference for English as the LOLT and for life after school but the position of Xhosa as LOLT and school subject is less clear. Implications for teachers and language-in-education planners are considered and it is suggested that research of a more qualitative nature further explore these issues. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: