Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hippach-Schneider, Ute; Rieder, Elena |
---|---|
Institution | Bundesinstitut für Berufsbildung |
Titel | The roles of stakeholders in vocational education and training systems in times of digitalisation - a German-Swiss comparison (RADigital). Final report of the development project. Titel in anderen Sprachen: Die Rolle der Akteure in den Berufsbildungssystemen in Zeiten der Digitalisierung - ein deutsch-schweizerischer Vergleich (RADigital). |
Quelle | Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung (2021), 85 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Wissenschaftliche Diskussionspapiere / Bundesinstitut für Berufsbildung. 225 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-96208-253-6 |
URN | urn:nbn:de:0035-0895-8 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Digitalisierung; Steuerung; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Internationaler Vergleich; Deutschland; Schweiz |
Abstract | "In both Switzerland and Germany, stakeholders in vocational education and training (VET) are responding to the serious technological changes with numerous initiatives and programmes. This report examines the impact on the respective national governance structures and steering mechanisms by analysing the role of the actors and the form of their cooperation. It can be stated that despite many similarities between the systems, the differences in the distribution of state steering power, especially in the coordination of education policy decisions, are clearly noticeable in this context." (Authors' abstract, BIBB-Doku). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Berufsbildung, Bonn |
Update | 2022/2 |