Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshton, Karen
TitelReading approach and strategy use across languages in an assessment context: does one-size fit all?
QuelleIn: Language learning journal, 47 (2019) 1, S. 34-48Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-1736; 1753-2167
DOI10.1080/09571736.2016.1172333
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lesetest; Lernmethode; Lesen
AbstractThis paper explores the approaches and strategies used by secondary school learners of different languages in England completing Asset Languages reading tasks at levels A1 and A2 of the Common European Framework of Reference (CEFR). Assessments across languages at the same level of proficiency were designed to a common specification and at comparable levels of functional difficulty following the CEFR. However, as the majority of research in this area has focused on learners of English, little is known about the impact of having a common framework on learners of non-European languages. Does one-size fit all? Findings from think-aloud protocols reveal that different approaches and strategies were used by learners of different languages. In particular, the study shows the impact of learning a new writing system and the variation in ability of community language learners, highlighting limitations in adopting a framework designed for 'typical' foreign language learners for learners of all languages. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: