Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteadman, Angel; Kayi-Aydar, Hayriye; Vogel, Stefan M.
TitelFrom college composition to ESL: Negotiating professional identities, new understandings, and conflicting pedagogies.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2018) 76, S. 38-48Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identitätsbildung; Lehrerausbildung; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Hochschule; USA
AbstractThis study examined how teaching assignments in the university's first-year composition program and graduate coursework informed six MA TESOL students' identity development and negotiations as ESL/EFL teachers in the United States. The collection and analysis of the data, which consisted of two sets of interviews and online discussion posts, were guided by poststructural understandings of identity. The findings describe the complex negotiations of participants' teacher identities, their new understandings about English and teaching, and the conflicting pedagogies they experienced. The article concludes by discussing the implications of this study for practitioners and teacher educators in TESOL, college composition, and teacher education programs. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: