Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDagkas, Symeon
TitelProblematizing social justice in health pedagogy and youth sport.
Intersectionality of race, ethnicity, and class.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Problematisierung von sozialer Gerechtigkeit in Gesundheitsbildung und Kinder- und Jugendsport. Intersektoralität von Rasse, Ethnizität und Schicht.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 87 (2016) 3, S. 221-229
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2016.1198672
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Sozialer Wert; Identität; Ethnizität; Gesundheitserziehung; Diskriminierung; Soziale Gerechtigkeit; Soziale Schicht; Religion; Bewegungskultur; Kinder- und Jugendsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Forschungsstand; Minderheit
AbstractSocial justice education recognizes the discrepancies in opportunities among disadvantaged groups in society. The purpose of the articles in this special topic on social justice is to (a) provide a critical reflection on issues of social justice within health pedagogy and youth sport of Black and ethnic-minority (BME) young people; (b) provide a framework for the importance of intersectionality research (mainly the intersection of social class, race, and ethnicity) in youth sport and health pedagogy for social justice; and (c) contextualize the complex intersection and interplay of social issues (i.e., race, ethnicity, social classes) and their influence in shaping physical culture among young people with a BME background. The article argues that there are several social identities in any given pedagogical terrain that need to be heard and legitimized to avoid neglect and "othering." This article suggests that a resurgence of interest in theoretical frameworks such as intersectionality can provide an effective platform to legitimize "non-normative bodies" (diverse bodies) in health pedagogy and physical education and sport by voicing positionalities on agency and practice. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: