Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | McLeskey, James (Hrsg.); Waldron, Nancy L. (Hrsg.); Spooner, Fred (Hrsg.); Algozzine, Bob (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of effective inclusive schools. Research and practice. 1. publ. |
Quelle | New York u.a.: Routledge (2014), X, 553 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-62606-4; 978-0-415-62606-4 |
Schlagwörter | Kulturdifferenz; Problemlösen; Selbstbestimmung; Lebensbewältigung; Soziale Entwicklung; Förderung; Kind; Elementarbereich; Schule; Schulleiter; Schulorganisation; Übergang; Sekundarbereich; Lehrerfortbildung; Lehrerkollegium; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Schülerleistung; Multikulturalität; Lernen; Soziales Verhalten; Gruppenarbeit; Peer Group; Computerunterstützter Unterricht; Inklusion; Englisch als Zweitsprache; Datenerfassung; Lesenlernen; Schreiben; Mathematikunterricht; Partizipation; Personalentwicklung; Forschungsstand; Behinderung; Schwerbehinderung; Sonderpädagogik; Sonderpädagoge; Internationaler Vergleich; Bewertung; Effektivität; Fortschritt; Handbuch; Hilfe; Intervention; Kooperation; Nachschlagewerk; Rechenschaftslegung; Unterstützung; Zukunftserwartung; Italien; USA |
Abstract | Over the last decade, the educational context for students with disabilities has changed significantly, primarily as a result of mandates contained in NCLB [No Child Left Behind] and IDEA [Individuals with Disabilities Education]. The purpose of this book is to summarize the research literature regarding how students might be provided with classrooms and schools that are both inclusive and effective. Inclusive schools are defined as places where students with disabilities are valued and active participants in academic and social activities and are given support that helps them succeed. Effectiveness is addressed within the current movement toward multi-tiered systems of support and evidence-based practices that meet the demands of high stakes accountability. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |