Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven
TitelSymbolic and non-symbolic distance effects in children and their connection with arithmetic skills.
QuelleIn: Journal of neurolinguistics, 24 (2011) 5, S. 583-591
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0911-6044
DOI10.1016/j.jneuroling.2011.02.004
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Test; Grundschule; Schüler; Arithmetik; Mathematische Kompetenz; Rechnen; Darstellungsform; China
AbstractThe ability to compare numerical magnitudes is assumingly related to children's arithmetic skills. The role of symbolic and non-symbolic number representations in this relationship is, however, still a matter of debate. To address this issue we assessed addition and subtraction skills of 8-10-year-old children (n = 35) and asked them to compare numerical magnitudes of dot patterns and Arabic digits in different numerical ranges. Results revealed that the relationship between numerical magnitude comparisons and arithmetic skills is not restricted to symbolic stimuli, but that it can also be detected for non-symbolic dot patterns. The range of numerosities for which this relationship was found and the manner in which the magnitude comparison was related to arithmetic skills differed regarding the dots and digits. These findings highlight the role of both symbolic and non-symbolic number representations in the development of arithmetic skills and strengthen the view of different developmental trajectories underlying these representations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of neurolinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: