Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ruf, Franziska |
---|---|
Titel | Research in action. Lehren und Lernen aus Sicht der Beteiligten. |
Quelle | In: Grundschulmagazin Englisch, 7 (2009) 6, S. 36-37 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1610-7918 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Grundschule; Didaktik; Unterrichtsforschung; Erzählen; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Physical Response; Englischunterricht; Geschichtsunterricht; Weihnachten |
Abstract | Classroom action research is an approach to teacher development that follows the principle of "reflected teaching": It tries to understand and develop teaching and learning from the perspectives of those involved - the teachers and their learners. The article describes one of the student`s experience using the story about "Rudolph the red-nosed reindeer". (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/3 |