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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The article discusses the concept of "competence" and its observability in linguistic practices on the basis of videotaped interactions between aphasic and non-aphasic speakers. Within the framework of an interactional vision on competence, the author suggests an analysis of the diversity of the resources mobilized by aphasic participants in the organization of social practices. The paper presents an analysis of the aphasics' conduct that shows how they participate in interaction as competent speakers. Instead of treating them as participants being characterized by a lack of linguistic competences or as speakers simply developing compensatory strategies, this analysis illustrates that the use of some types of sequences (notably repair sequences) is not a resource which is only available to non-aphasic speakers. The author aims to show that those fundamental mechanisms for organizing social interaction are also used by speakers affected with aphasia. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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1023-2044
Cruz, Fernanda: L'analyse de la compétence dans les conversations entre aphasiques et non-aphasiques: une approche interaction^nelle. 2006.
3060516
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