Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatson Todd, R.
TitelContinuing change after the innovation.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 34 (2006) 1, S. 1-14Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Lehrer; Lernen; Methodik; Curriculum; Aufgabenorientierung; Unterrichtsinhalt; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Effizienz; Thailand
AbstractFocusing on the implementation of a task-based curriculum at a Thai university, the paper examines the continuation stage of the innovation by looking at how and why the curriculum has changed in its first four years. Based on course documentation and teacher interviews, the major changes to the curriculum were a reduction in the number of tasks, a greater emphasis on the explicit teaching of language, and an increase in the importance of examinations. The teachers were most concerned with methodological issues and the process of curriculum revision, and teachers' beliefs were very influential in decisions to change the curriculum. The findings highlight the need to consider context-specific issues when judging the effectiveness of immanent innovations and to set up appropriate systems to guide curriculum revisions. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: