Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTisdall, Kay
Sonst. PersonenColver, Allan (Hrsg.)
TitelNational contexts affecting the lives of disabled children in Denmark, France, Germany, Ireland, Italy, Sweden and UK (England and Northern Ireland).
2.
QuelleNewcastle: University of Newcastle upon Tyne (2006), 306 S. in getr. Zählung
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Forschung; Methodologie; Vergleichsuntersuchung; Chancengleichheit; Gesellschaft; Soziale Integration; Neue Technologien; Förderung; Schule; Inklusion; Diskriminierung; Menschenrechte; Politik; Statistik; Behinderung; Fallbeispiel; Europäische Union; Benachteiligtes Kind; Deutschland; Dänemark; Europa; Frankreich; Irland; Italien; Schweden
AbstractThis review forms part of a larger study called SPARCLE that aims to identify which environmental factors, if improved, will yield the greatest benefits for disabled children1 and their families. [It] brings together for the first time factors relevant to the lives of disabled children which operate at national level in seven European countries. It is a unique collation, although the review does not cover all EU countries and will inevitably become out of date. The review was commissioned to inform a European research study (SPARCLE) across seven countries and is published here as a stand alone document so as to: - raise the profile of childhood disability, - emphasise opportunities for environmental adjustment to reduce disability, - be a resource for developers of social policy, - be an example of a report that could be adopted by the EU for regular collation and updating across all EU countries. The content of the review will be incorporated in to the SPARCLE project in two ways: - by comparing such national context with the actual experience of disabled children and their parents, - by assisting with qualitative and quantitative interpretation of results. The report is primarily a resource and is not set out or edited to be read cover to cover. It is in two volumes, with chapters by context domain in the first volume and by country in the second. Each of the country chapters is set out in the same way with a Table about each context domain starting each section.(DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: