Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCooper, Karyn (Hrsg.)
TitelThe practical critical educator.
Critical inquiry and educational practice.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2006), XXIII, 207 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4020-6648-1; 978-1-4020-6648-1
DOI10.1007/1-4020-4473-9
SchlagwörterBildung; Bildungstheorie; Demokratische Bildung; Kritikfähigkeit; Kritische Pädagogik; Führung; Öffentliche Erziehung; Aktionsforschung; Bildungssoziologie; Gesellschaft; Identität; Urteilsbildung; Schule; Schuljahr 03; Lehrer; Schüler; Disziplin (Ordnung); Lernen; Curriculum; Außerschulisches Lernen; Unterricht; Geschlecht; Kritische Theorie; Verantwortung; Demokratisierung; Pluralismus; Rassismus; Beruf
AbstractCritical pedagogy is a field of theory and practice which has the potential to inspire thoughtful, committed teachers to make real differences for their most vulnerable students and, by doing so, extending social justice far beyond their students and into the larger society. This text is about being sensitive to, respecting and honouring differences among individuals and groups of individuals. The editors ask how one begins to connect the professional lives of educators with a Critical democratic practice for the pluralistic milieu of the twenty-first century. While the editors of this volume come from different educational disciplines - that is, literacy and educational administration - they share common philosophies, common educational practices and common educational goals premised upon a democratic Critical education. However different these vantage points may appear, they are both rooted in the desire for positive social change. It is this critical component that continuously asks: Who benefits? In whose interests are changes being effected? What are the power differentials? Are there hidden agendas? Hidden curriculums? Null curriculums? The book aims to address these concerns, through lived experiences of those involved in creating positive change. Through an integrated framework of Critical literacy, Critical learning and Critical leadership, some of the more prevalent and pernicious problems of humanity can be identified, engaged and rectified. Through concrete examples, the editors promote the concept that every educator, including students, can become agents of change. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: