Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPadwad, Amol; Dixit, Krishna K.
TitelImpact of Professional Learning Community Participation on Teachers' Thinking about Classroom Problems.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 12 (2008) 3, S. 1-11
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Indien
AbstractTeacher education seems to exhibit a shift from product-oriented mode to social constructivist, process-oriented mode of working. The emergence of professional learning communities (PLCs) of teachers may be seen as one manifestation of this shift. PLCs are increasingly seen as an effective channel for teacher learning and professional development. The article presents the findings of a small-scale research into the impact of the participation in a PLC called English Teachers' Clubs (ETCs) on teachers' thinking about and attitudes towards classroom problems in a central Indian context. It has been found that the participation in ETCs has led to better performance among the members in terms of contextualisation of the problems, critical approach to the problems, belief in self agency and pragmatic approach to finding solutions. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: