Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeating, Gregory D.
TitelTask effectiveness and word learning in a second language: The involvement load hypothesis on trial.
QuelleIn: Language teaching research, 12 (2008) 3, S. 365-386Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gedächtnis; Methodik; Anfangsunterricht; Vergleichende Analyse; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Effizienz
AbstractThe reported study tests the claim that word learning and retention in a second language are contingent upon a task's involvement load (i.e. the amount of need, search, and evaluation it imposes), as proposed by Laufer and Hulstijn (2001). Seventy-nine beginning learners of Spanish completed one of three vocabulary learning tasks that varied in the amount of involvement (i.e. mental effort) they induced: reading comprehension (no effort), reading comprehension plus target word suppliance (moderate effort), and sentence writing (strong effort). Passive and active knowledge of the target words was assessed immediately after treatment and two weeks later. In line with the predictions of the Involvement Load Hypothesis, retention was highest in the sentence writing task, lower in the reading plus fill-in task, and lowest in the reading comprehension task. However, when time on task was considered, the benefit associated with more involving tasks faded. The results are discussed in light of form-focused vocabulary instruction. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: