Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, David M.
TitelDo teachers think that methods are dead?
QuelleIn: ELT journal, 61 (2007) 2, S. 135-143
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methode; Einstellung (Psy); Lehrer; Lehrerausbildung; Methodik; Angewandte Linguistik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThe paper examines Block's (2001) claim that whereas the notion of method no longer plays a significant role in the thinking of applied linguists, it still plays a vital role in the thinking of teachers. In order to assess Block's claim, four sources of data on teachers' beliefs were examined - two direct sources of data: (1) interviews with questions directly addressing teachers' opinions on the concept of method and (2) discussion board postings on the topic of post-method, and two indirect sources: (3) language learning/teaching autobiographies and (4) teaching journals. The evidence from the data suggests that teacher interest in methods is determined by how far methods provide options in dealing with particular teaching contexts. Rather than playing a vital role in teacher thinking, teacher attitude towards methods is highly pragmatic. In the light of this evidence, implications for teacher education are considered. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: