Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGass, Susan M.; Lee, Junkyu; Roots, Robin
TitelFirth and Wagner (1997): New Ideas or a New Articulation?
QuelleIn: The modern language journal, 91 (2007) Focus Issue, S. 788-799Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungsüberblick
AbstractThe article begins with a review of second language acquisition research leading up to the 1997 article by Firth and Wagner. The authors argue that the Firth and Wagner article did not represent a new direction, but rather continued a type of argumentation that was already prevalent in the field at the time of the 1997 publication. They identify 3 issues as key in Firth and Wagner's argument: the scope of the research question, the multiple identities of research participants, and the context considered in research. A survey of 4 journals in the field and their treatment of these 3 issues, beginning before Firth and Wagner (1997) and leading up to the present, suggests that the article did not result in significant changes to the field and its target questions. The significance of Firth and Wagner's article lies in its licensing of situated research, and that broadening of the research base is undoubtedly positive. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: