Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoates, Dennis; Humphreys, Brad R.; Kane, John
Titel"No significant distance" between face-to-face and online instruction: evidence from principles of economics.
QuelleIn: Economics of education review, 23 (2004) 5, S. 533-546Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2004.02.002
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Lernerfolg; Experiment; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsmethode; Studium; Vorlesung; Studienerfolg; Wirtschaftswissenschaft; Fernstudium; Internet; Online; USA
AbstractThis paper describes an experiment focused on measuring and explaining differences in students learning between online and face-to-face modes of instruction in college level principles of economics courses. The results indicate that students in face-to-face sections scored better on the Test of Understanding College Economics (TUCE) than students in online sections. The authors find that failure to account for the self-selection of students into online or face-to-face sections biases toward zero the differential in TUCE Scores between online and face-to-face students. Online students score a statistically significant 3-6 fewer correct answers, out of 33 questions, than face-to-face students in the selection-corrected model. However, an endogenous switching model finds that students who select into the online classes perform better than they would, all other things constant, in a face-to-face class. Other results suggest caution in using the web to teach underclassmen. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: