Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIannelli, Cristina
TitelTrends in the patterns of tertiary entrance in Ireland, the Netherlands and Scotland.
QuelleIn: European educational research journal, 3 (2004) 1, S. 14-49Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 25; Grafiken 8; Tabellen 7
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungsexpansion; Soziale Herkunft; Übergang; Sekundarbereich; Geschlecht; Datenanalyse; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Studentenzahl; Hochschule; Internationaler Vergleich; Entwicklung; Irland; Niederlande; Schottland
AbstractIn recent decades the proportion of people entering tertiary education has grown considerably in all western European countries. Common factors (economic, political and social) have contributed towards this expansion. There is considerable debate about whether these common pressures have led to similar changes across countries in the structure, content and student composition of tertiary education. This study aims to analyse changes over time in the patterns of tertiary entrance in Ireland, the Netherlands and Scotland, and to explore whether a process of convergence is emerging despite the institutional differences which characterise the national educational systems of these three countries. The results show that the extent and the modalities of tertiary expansion in the three countries have been different. Moreover, changes in the effect of ascriptive factors (gender and social class) on tertiary entrance also appear to have followed different patterns in each country. The conclusion therefore suggests that, although there is a general increase in entry to tertiary education in all three countries, there is little evidence at present of convergence. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: