Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Severiens, Sabine; Dam, Geert ten; Hout Wolters, Bernadette van |
---|---|
Titel | Stability of processing and regulation strategies. Two longitudinal studies on student learning. Gefälligkeitsübersetzung: Stabilität von Prozess- und Regulationsstrategien. Zwei Längsschnittstudien zum Lernverhalten von Studenten. |
Quelle | In: Higher education, 42 (2001) 4, S. 437-453Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildungen 3; Tabellen 4; Literaturangaben 32 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0018-1560; 1573-174X |
DOI | 10.1023/A:1012227619770 |
Schlagwörter | Bildung; Einstellung (Psy); Lernen; Lernmotivation; Lernverhalten; Studium; Tertiärbereich; Studienverhalten; Erwachsenenbildung; Technik; Studentenschaft; Student; Niederlande |
Abstract | The way students approach their study tasks is often assumed to be dependent on the learning context. This assumption has received little research attention in terms of longitudinal, or within-subjects, designs. In the present article, two longitudinal studies are described which investigate the extent to which learning strategies change. The `strategy' part of the Inventory of Learning Styles of Vermunt and Van Rijswijk (1988) was used to measure the way students learn. Repeated measures analyses show a number of statistically significant trends. The article concludes by comparing the two studies, and by suggesting future research directions. (HRK/Abstract übernommen). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn |
Update | 2003_(CD) |