Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Stanton, Geoff; Bailey, Bill |
---|---|
Titel | VET under review in England: trends and developments. |
Quelle | In: European journal of education, 36 (2001) 1, S. 7-22Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 20; Tabellen 1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0141-8211; 1465-3435 |
Schlagwörter | Planung; Bildungsabschluss; Curriculum; Finanzierung; Berufsausbildung; Qualifikation; Schlüsselqualifikation; Zertifikat; Statistik; Teilnehmer; Organisation; England |
Abstract | This article is a critical and analytic commentary on Vocational Education and Training (VET) in England, with particular reference to trends and developments during the two last decades. The analysis is structured under four headings: 1) participation in VET, 2) curriculum and qualifications, 3) organisation, 4) planning and funding. It is because the last two of these, in particular, differ significantly between the countries of the UK that we are focusing on the English experience. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |