Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Keitel, Christine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Social justice and mathematics education. Gender, class, ethnicity, and the politics of schooling. |
Quelle | Berlin: Freie Universität Berlin (1998), VIII, 293 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-929968-12-6 |
Schlagwörter | Erziehung; Chancengleichheit; Gender; Soziale Ungleichheit; Stereotyp; Umwelteinfluss; Ethnizität; Familie; Frau; Gleichstellung; Koedukation; Bildungsreform; Curriculum; Mathematikunterricht; Gerechtigkeit; Diskurs; Einflussfaktor; Geschlechtsspezifik; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Ethnische Minderheit; Maori; Mädchen; Student; Australien; Brasilien; Großbritannien; Neuseeland; Norwegen; Papua-Neuguinea; Südafrika (Staat); USA |
Abstract | The goal of this book is to present an international perspective on social justice and on issues of equity and their influence on mathematics education. The book offers arguments from different points of view which highlight and justify the importance of socio-cultural factors to be investigated, and it exemplarily shows how to integrate gender, class, and ethnicity inclusiveness developments. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/3 |