Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Musolff, Hans-Ulrich |
---|---|
Titel | Multikulturalismus als pädagogisches Problem. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 51 (1998) 2, S. 175-190Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 45 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Pädagogik; Kultur; Erziehungswissenschaft; Begriff; Interkulturalität; Interkulturelles Lernen; Sprache; Fremdsprache; Geschichte (Histor); Muttersprache; Assimilation (Soz); Segregation; Internationaler Vergleich; Diskussion; Problem; Theorie; Welt; Europa |
Abstract | A fallacy is built into the discourse of educational science on multiculturalism. This fallacy is being criticized and an alternative strategy of dialogue is recommended. Multiculturalism then remains a commitment which approves of the preservation and promotion of a multiplicity of cultures within a certain context. In the context of European nations intercultural learning implies acquiring versatility in the respective tradition in order to understand the allusions and connotations which distinguish a rich culture. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |