Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaplante, Bernard
TitelTeachers' Beliefs and Instructional Strategies in Science: Pushing Analysis Further.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 3, S. 277-294Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Vorstellung (Psy); Lehrer; Schüler; Forschendes Lernen; Lehrstrategie; Unterrichtsprozess; Sprache; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Erkenntnistheorie; Konstruktivismus; Physikunterricht
AbstractThis article explores ways in which teachers' views of themselves and their students as knowers in science have a profound influence on classroom practice. It focuses on two grade 1 French immersion teachers who practice what is labeled "school science". In their classrooms, they present science-related knowledge directly to the students, while reading and interpreting information found in books. This knowledge is mostly descriptive and anecdotal in nature. Students engage in few discovery-oriented activities. These two teachers seem to view themselves as consumers of science rather than inquirers in science. They admit that scientific knowledge often surpasses their own understanding. When describing the epistemological status given to their students as knowers in science, these teachers call on ideas similar to those they use to describe themselves. Given the nature of their own rapport with scientific knowledge, these teachers promote in their classrooms, between their students and "school science", a rapport with knowledge similar to that which they themselves experience. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: