Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hedderich, Norbert |
---|---|
Titel | Peer tutoring via electronic mail. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 30 (1997) 2, S. 141-147 |
Beigaben | Anmerkungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Ausdrucksfähigkeit; Interkulturelle Kommunikation; Motivation; Didaktische Grundlageninformation; Deutsch als Fremdsprache; Deutschunterricht; Schreibübung; Schriftlicher Ausdruck; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; E-Mail; Schreiben; Hochschule; Tandem-Methode; Ursache; Deutschland |
Abstract | This article describes a three-year project entitled "Tutors across the Atlantic: Integrating Electronic Mail into the Foreign Language Curriculum." Based on the tandem approach to language learning, peer tutoring via e-mail is an application of technology which can improve students' writing ability and cross-cultural competence. The article includes types of writing activities and suggestions for setting up an e-mail exchange. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1999_(CD) |