Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEgloff, Gerd (Hrsg.); u.a.
InstitutionCouncil for Cultural Co-operation
TitelLanguages for work and life.
The Council of Europe and vocationally oriented language learning (VOLL).
QuelleStrasbourg: Council of Europe Publishing (1997), VI, 220 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-871-3243-7
SchlagwörterEvaluation; Lehrerfortbildung; Erfolgskontrolle; Lernerfolg; Lernbedingungen; Lernen; Selbstständiges Lernen; Lernort; Computerunterstützter Unterricht; Lernmittel; Fremdsprachenunterricht; Berufsausbildung; Berufsbildung; Fernunterricht; Fortbildung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Bedarf; Bewertung; Zertifizierung; Belgien; Deutschland; Europa; Finnland; Großbritannien; Irland; Norwegen; Schweden; Schweiz; Spanien; Österreich
AbstractThis collection of articles gives teacher trainers and teachers as well as educational decision-makers, insight into the world of foreign language learning between school and work and in vocationally oriented adult education. The contributions reflect the involvement of the authors in international research and development projects in the Council of Europe modern languages projects. The following contributions are included: 1. Gerd Egloff, Anthony Fitzpatrick (Germany): Languages for work and life: The Council of Europe and Vocationally Oriented Language Learning (VOLL); 2. Viljo Kohonen (Finland): Facilitating autonomous language learning in vocational education; 3. Bernd Rüschoff (Germany): Technology enhanced resources and information technology in vocational oriented language learning; 4. Mats Oscarsson (Sweden): Conditions for assessment in vocationally oriented language learning; 5. Anthony Fitzpatrick (Germany): Certification and evaluation in VOLL. Descriptive parameters, organization and assessment; 6. E. M. Brewster (Austria) : Needs analysis in Austria - meeting the challenge in tertiary VOLL; 7. Jennifer Ridley (Ireland): Materials development and evaluation in the Irish context; 8. Anne Stevens (United Kingdom): Creating a positive learning environment for the vocationally oriented language learner; 9. Gareth Hughes, Michael Makosch (Switzerland): Quality VOLL: Evaluation for customised courses; 10. Almut Köster (Germany): Materials for teacher training in Business English; 11. Hans-Jürgen Bauer (Germany): Teacher training in English for technical purposes; 12. Madeline Lujeharms (Belgium): Reading skills for weak learners; 13. Mireia Bosch Galceran (Spain): Self-access materials; 14. Anneli Luukas (Finland): Empowering the student: autonomous learning in Business English; 15. Andreas Lund (Norway) : Telematics in VOLL. (DIPF/Orig./Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: