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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A study examined the phoneme-grapheme correspondence in native English-speaking kindergartners' spelling and compared it to the results of similar research with Spanish-speaking children. It tested the hypothesis that English-speaking children make their first grapheme-sound correspondences differently because of phonological differences in the languages. The subjects of the study were 192 kindergarteners from five public schools: 30 were suburban middle-class Caucasian, 20 suburban middle-class Black, and 47 urban lower-class Black children in Alabama, plus 54 middle-class and 41 lower-class Caucasian children in a small town in Nebraska. The English-speaking children were found to make their first correspondences by consonants rather than by syllables, and signs of conflict were found between children's construction of their own spelling systems and the instruction received at the alphabetic level.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Kamii, Constance; u.a.: Spelling in kindergarten: a constructivist analysis comparing Spanish-speaking and English-speaking children. 1987.
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