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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A framework for describing relationships among the different linguistic systems in a bilingual or second language learner is proposed. The framework attempts to represent the ways in which knowledge of one language is used in integrating into memory new knowledge about another language. The model is partially implemented in a computer program that generates Japanese and English sentences. In the first section, a model characterizing the units of linguistic knowledge and how these units are used in processing is outlined. The second section discusses, within the framework of this model, the possible relationships between units of linguistic knowledge for different languages. The main features of the lexical memory model are that: (1) the units of linguistic knowledge are generalized utterances, generalizations about how sequences of linguistic acts achieve pragmatic goals or convey semantic content; (2) these generalized utterances are arranged in a type hierarchy integrating specific knowledge (lexicon) and general knowledge (grammar); and (3) processing is a matter of classifying input as instances of generalizations in memory and inheriting information from the generalizations.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Standortunabhängige Dienste
Gasser, Michael: Memory organization in the bilingual/second language learner. 1986.
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