Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaffe, David; Courtenay, Gill
TitelWha's Like Us? Post-16 Transitions in Scotland and England and Wales Compared.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 19 (1987) 1, S.28-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Education); Comparative Analysis; Comparative Education; Differences; Education Work Relationship; Educational Policy; Employment Patterns; Foreign Countries; Labor Market; National Norms; Policy Formation; Postsecondary Education; Vocational Education; United Kingdom (England); United Kingdom (Scotland); United Kingdom (Wales)
AbstractData on post-16 transitions from the 1985 Scottish Young Peoples Survey and from the England and Wales Youth Cohort Study reveal several differences reflecting institutional differences between the two systems. Data also reveal sociological similarities. Those who develop policy initiatives at a British level must respect both similarities and differences. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: