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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Asserting that 13 million U.S. children live in households with limited or uncertain access to sufficient food, this report highlights recent findings showing the adverse consequences of hunger and food insecurity for children. The findings are grouped into three broad areas: health consequences, psychosocial and behavioral impacts, and learning and academic outcomes. A section on the relationship between food insecurity and obesity is also included. Among the findings it is noted that such children are sick more often, much more likely to have ear infections, have higher rates of iron deficiency anemia, and are hospitalized more frequently than children in other households. As a result, they miss more days of school and are less prepared to learn when they are able to attend. They are also more likely to have poorer mental health, be withdrawn or socially disruptive, and suffer greater rates of behavioral disorders. (Contains 21 references.) (EV)
Anmerkungen
Center on Hunger and Poverty, Brandeis University, Mailstop 077, P.O. Box 549110, Waltham, MA 02454-9110. Tel: 781-736-8885; Fax: 781-736-3925; Web site: http://www.centeronhunger.org.
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Standortunabhängige Dienste
The Consequences of Hunger and Food Insecurity for Children: Evidence from Recent Scientific Studies. 2002.
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