Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoyle-Williams, Maureen; Maddy-Bernstein, Carolyn
InstitutionNational Center for Research in Vocational Education, Berkeley, CA.
TitelThe 1990 Perkins: Evaluating and Improving Program Effectiveness. TASPP Brief.
Quelle3 (1991) 3, (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Accountability; Disabilities; Evaluation Methods; Federal Legislation; Federal Regulation; Postsecondary Education; Program Evaluation; Program Improvement; Special Needs Students; Vocational Education
AbstractThis brief describes new requirements for vocational education program improvement and evaluation mandated by the Carl D. Perkins Vocational and Applied Technology Education Act of 1990. Recommendations to enhance the impact of program improvement and evaluation activities are included. The first two sections discuss developing new state accountability systems and improving programs through annual evaluation, local program improvement plans, and joint program improvement plans. The third section addresses ensuring increased achievement for special populations through the following methods: encouraging efforts to serve special populations; using more than the minimum number of measures; evaluating access, learning, and labor market outcomes; selecting measures that assess change over time; and selecting measures that allow for fair comparisons. A discussion of supplementary services necessary to program improvement and eight references complete the document. (KC)
AnmerkungenTechnical Assistance for Special Populations Program, 345 Education Bldg., 1310 South Sixth Street, Champaign, IL 61820.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: