Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGage, Gwendolyn Rowe
TitelCan Education Be Separated from Moral Development?
Quelle(1987), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Child Development; Concept Formation; Developmental Stages; Justice; Moral Development; Moral Values; Piagetian Theory; Teacher Role; Theories; Value Judgment
AbstractThis presentation: (1) outlines three educational approaches to moral development; (2) explains Piaget's stages of moral judgment; (3) reviews Piaget's ideas about the development of children's concepts of justice; and (4) discusses comments by contemporary educators concerning moral education and its implications. Outlined in Part I are character education, values clarification, and the cognitive-developmental approach to moral development. Part II reviews pre-moral, heteronomous, and autonomous stages of moral development. Implications of the stages are pointed out. Part III reviews immanent, retributive, and distributive categories of justice reasoning. Part IV explores ideas of Jean Piaget, Neil Postman, and Constance Kamii for suggestions of ways to support moral development and avoid indoctrination during children's early years. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: