Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLuzerne County Community Coll., Nanticoke, PA.
TitelDevelopment of Articulated Competency-Based Curriculum in Automated Systems/Robotics Technology. Final Report.
Quelle(1987), (88 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Articulation (Education); Community Colleges; Competence; Competency Based Education; Course Content; Curriculum Development; Curriculum Guides; Fluid Mechanics; Manufacturing; Robotics; Technological Advancement; Two Year Colleges; Vocational Education
AbstractA project was conducted at the Community College of Luzerne County (Pennsylvania) to develop, in cooperation with area vocational-technical schools, the first year of a competency-based curriculum in automated systems/robotics. Existing programs were reviewed by the task force and a list of sample competencies was developed and sent to area manufacturers for a rating of task importance. The results of these efforts and the curriculum itself are presented in three sections. The first section covers general business/industry trends; Automated Systems/Robotics Technology curriculum; articulation; and a proposed second-year course listing. The second section of the curriculum guide lists educational specifications for the robotics laboratory and the fluid power laboratory, and the final section lists equipment specifications. Appendixes to the report list the task force members, describe the literature search, and provide a task listing with manufacturers' ratings. Sample task force letters complete the report. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: