Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Leuders, Timo (Hrsg.); Philipp, Kathleen (Hrsg.); Leuders, Juliane (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Diagnostic competence of mathematics teachers. Unpacking a complex construct in teacher education and teacher practice. |
Quelle | Cham, Switzerland: Springer (2018), vi, 265 S. |
Reihe | Mathematics teacher education. 11 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-319-66325-9; 978-3-319-66325-8; 978-3-319-88218-5 |
Schlagwörter | Kompetenz; Pädagogisches Handeln; Empirische Forschung; Kompetenzerwerb; Pädagogische Diagnostik; Lehrer; Lehrerausbildung; Fachwissen; Fehler; Feedback; Lehr-Lern-Prozess; Lernziel; Unterrichtsforschung; Mathematikunterricht; Berufliche Kompetenz; Analyse; Einflussfaktor; Australien; Deutschland; Griechenland; Singapur; Südafrika (Staat); USA |
Abstract | This book examines the various areas of mathematics education and neighboring disciplines that have recently contributed to a better understanding of the still vague construct of diagnostic competence. The work addresses the nature, development and effect of diagnostic competence in mathematics instruction, with a focus on the professional development of teachers. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |