Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Cigman, Ruth (Hrsg.); Davis, Andrew (Hrsg.) |
---|---|
Titel | New philosophies of learning. 1st publ. |
Quelle | Chichester, West Sussex u.a.: Wiley-Blackwell (2009), XII, 338 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4051-9564-9; 978-1-4051-9564-5 |
Schlagwörter | Bildung; Denkerziehung; Wissen; Autismus; Bewusstsein; Emotion; Intelligenz (Psy); Kognition; Kognitiver Prozess; Lernpsychologie; Wohlbefinden; Bildungssystem; Förderung; Kind; Schule; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Lernen; Lernmotivation; Lerntheorie; Lernumgebung; Positive Verstärkung; Lernkultur; Lernschwierigkeit; Lehren; Lernziel; Computerunterstützter Unterricht; Gehirn; Hirnforschung; Neurowissenschaften; Technologische Entwicklung; Philosophieunterricht; Hochschulbildung; Einflussfaktor; Entwicklung; Innovation; Interdisziplinarität; Intervention; Kritik; Qualitätsentwicklung; Typologie; Großbritannien |
Abstract | The current demand for greater accountability in education has given rise to significant developments in philosophies of learning. Today's educators are bombarded with directives relating to such issues as ICT-assisted learning, happiness enhancement and emotional intelligence. In responding to this spate of innovative learning techniques, the book signals the need for a sharper critical awareness of the possibilities and the problems that these developments represent. Through contributions from an international range of leading empirical researchers and philosophers, the text explores the relationships between scientific and philosophical perspectives in these new approaches. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |