Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLara, Tracy M.; Hughey, Aaron W.
TitelImplementing the Team Approach in Higher Education
Important Questions and Advice for Administrators
QuelleIn: Industry and higher education, 22 (2008) 4, S.245-252Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2043-6858
DOI10.5367/000000008785201775
AbstractMany companies have implemented the team approach as a way to empower their employees in an effort to enhance productivity, quality and overall profitability. While application of the concept to higher education administration has been limited, colleges and universities could benefit from the team approach if implemented appropriately and conscientiously. The authors discuss some of the issues and concerns that are relevant to implementing the team approach in an academic environment. Suggestions for implementing teams in higher education are provided, including the difference between the team approach and traditional administration, the importance of a preliminary needs assessment, the development of an implementation plan, the critical role of leadership, dealing with issues of assessment and accountability, and the concept of team efficacy.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industry and higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: